記事ランキング
最新の記事
カテゴリ
全体ベスト10インタビュー 翻訳 作品歴/ラインナップ 耳で聴くベン・ウィショー The Crucible(舞台) ロブスター リリーのすべて Hologram for King 007/Spectre パディントン 未来を花束にして 白鯨との闘い デヴィッド・コパ―フィールド Surge(予定作) ブロークン・ポイント Best Clips/Articles Bright Star インタビュー その他のインタビューなど ショート・フィルム 写真/雑誌撮影 London Spy Bakkhai(舞台) Mercury 過去の映画 テレビドラマ 舞台 文学・詩 音楽・芸術 ニュース ベン以外の人の記事 その他 FUKUSHIMA Public Service メリー・ポピンズ・リターンズ 未分類 画像一覧
検索
フォロー中のブログ
ベン・ウィッシュな休日Ⅰ...以前の記事
2019年 03月2019年 02月 2019年 01月 2018年 12月 2018年 11月 2018年 10月 2018年 09月 2018年 08月 2018年 07月 2018年 06月 2018年 05月 2018年 04月 2018年 03月 2018年 02月 2018年 01月 2017年 12月 2017年 11月 2017年 10月 2017年 09月 2017年 08月 2017年 07月 2017年 06月 2017年 05月 2017年 04月 2017年 03月 2017年 02月 2017年 01月 2016年 12月 2016年 11月 2016年 10月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 03月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 04月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 タグ
ベン・ウィショー(416)
クラウド・アトラス(210) ベン・ウィショー(118) Richard Ⅱ(116) The Hour(110) ブライト・スター(91) Brideshead Revisited(61) Peter & Alice(57) 007/スカイフォール(56) パフューム(54) photoshoot(53) テンペスト(50) The Hour 2(41) Stagedoor(32) Lilting(28) ハムレット(26) London Spy(25) 映画『遺伝子組み換えルーレットー私たちの生命のギャンブル』
その他のジャンル
|
3月1日 プレビューが始まった ☆ The CrucibleBewitched ― The New Yorker April 4, 2016 Issue いかにもベンだなぁ・・・!このまま、短編映画にでもなりそうなシチュエーション ・猫は、8年前にお祖母ちゃんにあげた ・お店の、’メデア’という黒猫を撫でた ・He paused by a shelf of ceramic skulls. ・"What are in these bottles here?” “These are oils, a root called Devil’s shoestring. ・“In actuality, John Proctor was in his sixties, and Abigail was really young—she was twelve.” ・スモーキークォーツ(グラストンベリーで買った)“I just like it aesthetically” ・角のカフェでオムレツとアメリカーノをご注文 Sophie Okonedo ― Interview Magazine 03/28/16 BROWN: I love The Crucible's sound design. OKONEDO: I love it! And also Philip [Glass]'s music. Philip was in rehearsals all the time, so was the sound designer. Music was playing while we were rehearsing—cellos coming up, cellos coming down. That was new, because usually they do that in the tech; sound comes in later. I had sound from the first time I opened my mouth as Elizabeth. It felt like a great big organic experience with music, sound design, costume—we were given costumes on day one. Some shoes would arrive; a jumper would arrive. Though the jumper I'm wearing is my jumper—I wore it on my first day of rehearsal and Ivo kept going, "I want you to wear that jumper!" He got fixated. [laughs] I think he liked it because it was very me, and he likes as much of yourself on stage as possible. That's why he was like, "Use your own voice," because it's transparent. ◆W Magazine March 23, 2016 Ben Whishaw is Ferocious on Broadway's Buzzy "The Crucible" That said, do you think your being British gives you a different perspective on this very American play? Possibly. It’s weird, we rehearsed the play with American accents, me and Sophie [who is also British]. And then a few previews in, Ivo asked us to try it with our own voices. And we liked it more, so we kept it. We were planning on sounding American, but we’re not now. We just felt like the production is not specific about where we are in time or in space. We felt more comfortable, immediately. We dropped the American accents [and] we felt like we’d been married for a long time. We’re more connected to ourselves, I suppose, which is really Ivo’s thing. He’s not really interested in naturalism. Which is so unusual, I’ve never worked with a director quite so uninterested in it—like it doesn’t matter. He just says, “Play the situation.” So it’s very stripped away of all of that. It’s more important that it’s a group of people who are somehow trying to survive in this wilderness, in this new country. You’ve had such an enormous range of roles: most people wouldn’t think the same actor who played Ariel in The Tempest would also be playing John Proctor in The Crucible. Do you have any sense of what accounts for your ability to be so changeable? I don’t see myself as a type, I suppose, that’s the thing. I don’t put myself in any kind of category and I really dislike anything like that coming at me. Because when I was 15, I played John Proctor and nobody thought I shouldn’t, or couldn’t, do it. There’s a freedom you have as a young person before the world starts branding you as something that I’m always trying to keep hold of. Because that’s how I feel inside: I’m many things. But also I think it’s that acting is not really so much about transforming or changing, but more of a chemical process, if you like, of your personality with the character. It’s not like you suddenly become a completely other human. You’re only ever you. And it’s coming out from you somewhere, but with the meeting of this other material that you’re working with. Click to enlarge 11:13 もあってうれしい☆ ◆Broadway.com ONE ON ONE: Ben Whishaw on Putting His Stamp on THE CRUCIBLE, Revisiting HAMLET & Landing James Bond *ステージ登壇前、今度はクリスタルを抱えたり眺めたりするのが、心を落ち着けるすべらしい。。。 ◆USA TODAY インタビュー動画 ↓ Saoirse Ronan & Ben Whishaw star in 'The Crucible' Saoirse Ronan, Ben Whishaw clash, with nuance, in Arthur Miller's 'Crucible’ via "It's a play about religion, and marriage, and love," says Whishaw, who played Proctor in a school production when he was 15. "It's very humane; (Miller) comes in with a lot of belief in people's goodness. It's also, of course, about how we can be blinded into acting inhumanely." いい笑顔☆ ◆Backstage Magazine : Remember Ben Whishaw’s Name Whishaw’s casting is yet another alteration to the play’s standard formula. Where the farmer has in the past been portrayed as a brute force, his rough edges are emotionally and physically softened by Whishaw’s vulnerability and wiry frame. “When we first really met, he was greedy and hungry for inspiration,” van Hove says of his lead. “I must say, I’m really impressed. He’s there with his colleagues, he’s never selfish, never egocentric. He really wants to tell a story together with everybody and that was already there the first moment I saw him. He’s tender and sweet and at the same time a strong man, which is perfect for John.” Ben Whishaw on His Surprisingly Modern ‘Crucible’ Role “Sophie Okenedo and myself were doing American accents for the whole of the rehearsal period, and then two previews in, Ivo asked us just to do it in our own voices — and that’s really changed things.” ◆The Guardian 13 March 2016 Ben Whishaw leads the soulful shift in what it means to be a leading man Image nytsyn.com ©Jody Rogac for The New York Times ◆The New York Times March 4, 2016 Ben Whishaw Makes Himself at Home in New York *a teenager’s unruly mop mane & the bushy beard *builder’s tea *his fragility, his vulnerability *But Proctor, it is fair to say, is a departure, a headlong dive against type, and one undertaken with some trepidation. *“I’m a bit in awe of how brilliant he is, I really am,” said Ms. Ronan, his co-star, who plays Abigail Williams, John Proctor’s former mistress and the ringleader of the accusers. “That doesn’t happen to me very often.” Ben begins to talk 17:00 あたりから Arthur Miller's "The Crucible" returns to the stage at the Walter Kerr Theatre with a star-filled cast. Ben Whishaw, who stars as John Procter,took time out from rehearsal to be interviewed. ◆USA Today vine - シアーシャ・ローナンとの gif 画像 Curtain call pic from the first preview night ☆ The Crucible unabellaavventura via @tinakothari on instagram 下記からのキャプチャー ↑ CBS Sunday Morning 2016/02/28 に公開 @saoirsenews nytimes.com 2016.02.28 via whishawnews ※この中にベンの身に着ける洋服と靴があるのかぁ。。。 nytimes.com 2016.02.21
by uraracat
| 2016-03-01 08:18
| The Crucible(舞台)
|