記事ランキング
最新の記事
カテゴリ
全体ベスト10インタビュー 翻訳 作品歴/ラインナップ 耳で聴くベン・ウィショー The Crucible(舞台) ロブスター リリーのすべて Hologram for King 007/Spectre パディントン 未来を花束にして 白鯨との闘い デヴィッド・コパ―フィールド Surge(予定作) ブロークン・ポイント Best Clips/Articles Bright Star インタビュー その他のインタビューなど ショート・フィルム 写真/雑誌撮影 London Spy Bakkhai(舞台) Mercury 過去の映画 テレビドラマ 舞台 文学・詩 音楽・芸術 ニュース ベン以外の人の記事 その他 FUKUSHIMA Public Service メリー・ポピンズ・リターンズ 未分類 画像一覧
検索
フォロー中のブログ
ベン・ウィッシュな休日Ⅰ...以前の記事
2019年 03月2019年 02月 2019年 01月 2018年 12月 2018年 11月 2018年 10月 2018年 09月 2018年 08月 2018年 07月 2018年 06月 2018年 05月 2018年 04月 2018年 03月 2018年 02月 2018年 01月 2017年 12月 2017年 11月 2017年 10月 2017年 09月 2017年 08月 2017年 07月 2017年 06月 2017年 05月 2017年 04月 2017年 03月 2017年 02月 2017年 01月 2016年 12月 2016年 11月 2016年 10月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 03月 2016年 02月 2016年 01月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 04月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 08月 2014年 07月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 タグ
ベン・ウィショー(416)
クラウド・アトラス(210) ベン・ウィショー(118) Richard Ⅱ(116) The Hour(110) ブライト・スター(91) Brideshead Revisited(61) Peter & Alice(57) 007/スカイフォール(56) パフューム(54) photoshoot(53) テンペスト(50) The Hour 2(41) Stagedoor(32) Lilting(28) ハムレット(26) London Spy(25) 映画『遺伝子組み換えルーレットー私たちの生命のギャンブル』
その他のジャンル
|
ベン・ウィショー Cloud Atlas で女性を演じます
NYMAG.COM 8/31/11
The Hour’s Ben Whishaw on Playing a Fifties Julian Assange, Cloud Atlas, and His ‘Marilyn Manson Breasts’ Yes, I am! It’s something I’ve wanted to do for ages, and it was a lovely excuse to fulfill that dream. I’m really enjoying it. I’m not that bad, but all I can play so far are the pieces in the film. And I’m reading the book now; I guess I’m about halfway through. One of your co-stars, Hugo Weaving, said he was playing six parts. Who are your characters? Everyone in the cast [which also includes Tom Hanks, Susan Sarandon, Halle Berry, and Jim Broadbent] is playing at least three parts, some big and some small. I’m doing three: Frobisher in the thirties; a female American in the seventies, in the Luisa Rey section; and a smallish role, where I’m basically an extra, in a modern-day nursing home, in the Timothy Cavendish section. Everybody’s swapping race and gender, so it’s very ambitious and quite fun. I’ll really love playing a woman! You’ve kind of played a woman before: You were a witch in the National Theatre’s adaptation of His Dark Materials, and in The Tempest, your Ariel had breasts. I did have breasts! [Laughs.] My Marilyn Manson breasts. I like playing highly androgynous characters like that. When I went to have my female body put on, I tried to confront how I would inhabit that body psychologically, emotionally. It was really interesting to try and think about what it would be to be a woman. I wished I lived in a time where actors did those kinds of transformative roles more. There was a time when acting had more to do with putting on wigs and noses and costumes, and part of me hungers for that time again. Back when they first did Shakespeare, all the female parts were played by men, and I’d love to have a go at something like that. I don’t think playing a woman would work as well for me on television, but it could work really beautifully onstage. Now people have more of a taste of nuance, of naturalistic acting, which is way more transparent, and supposedly reveals who the actor is. What else do you need to do to prep for Cloud Atlas? It’s shooting in Germany. Speak any German? I filmed in Germany with Tom Tykwer before [for Perfume: The Story of a Murderer], but I can’t even claim to know a tiny bit. It’s all gone! All I remember are rude phrases. Not even that rude. More like slightly aggressive. Ich hab’ die Schnauze voll. Literally, that means “My snout is full” — it’s a saying that means "I can’t stand it anymore." Ich will hier raus, which means "I want to get out of here." Just stuff so I can shout, “I can’t work like this! I want out of here!” Read more : http://nymag.com *** おまけ *** このインタビューでベンが、「女性役をやるのが興味深い」と言っているので、ベンファンの Rev Stan さん が、Propeller Theatre という、男性のみでシェイクスピア劇をやる劇団に当てて(冗談で?本気?)手紙を書いたものを掲載してらっしゃいました(笑)。 「そちらの劇団で、Mr. ベン・ウィショーに女性の役を配役してください」と。。。 実現したら面白そう!是非、その劇を観に行きます。もちろん☆ Rev さん、いつも面白い記事をありがとう。
by uraracat
| 2011-09-01 05:31
| その他のインタビューなど
|