All About Ben Whishaw :イギリスの俳優ベン・ウィショーのインタビュー記事の訳、舞台や映画のレビュー、写真等、ベンに関する情報やおしゃべり・・・
by uraracat
最新のコメント
NTLive 2018ラ..
by uraracat at 19:43
ナショナル・シアター・ラ..
by uraracat at 19:40
遅まきながら、『ダウント..
by uraracat at 16:47
Hugh Grant j..
by uraracat at 01:29
KCL Film Stu..
by uraracat at 15:45
Male actors ..
by uraracat at 09:55
2016年ベンの NY..
by uraracat at 19:32
ベンさん、Bethnal..
by uraracat at 17:35
Stephanie Me..
by uraracat at 06:11
INTERVIEW Be..
by uraracat at 07:47
‘Even Ben Wh..
by uraracat at 07:31
ツイッターにこの日の撮影..
by uraracat at 19:16
『パディントン2』の日本..
by uraracat at 17:07
今日の午後5時(現地時間..
by uraracat at 06:22
子犬ちゃんを2匹使ってい..
by uraracat at 05:32
アーカイブで His D..
by uraracat at 14:10
この、ブレンダン・グリー..
by uraracat at 12:16
来週から Padding..
by uraracat at 11:19
《Capture dai..
by uraracat at 09:06
駅でもらった E・S に..
by uraracat at 09:03
記事ランキング
最新の記事
A Curious Nigh..
at 2017-12-13 06:00
イヴォ・ヴァン・ホーヴェ演出..
at 2017-12-09 11:20
リハーサルが始まった ☆ J..
at 2017-12-05 08:03
Times インタビュー☆た..
at 2017-12-05 08:00
The Holy Ghost..
at 2017-11-25 10:19
Years & Years ..
at 2017-11-25 10:01
あと一年も待つの? ☆ メリ..
at 2017-11-21 07:20
PADDINGTON 2 ☆..
at 2017-11-13 18:30
ヒュー・グラント ☆ グレア..
at 2017-11-13 18:29
パディントン、マークス & ..
at 2017-11-13 18:28
Ben Whishaw as..
at 2017-11-10 06:42
A Very English..
at 2017-10-25 05:45
Norman Scott 写..
at 2017-10-25 05:40
A Very English..
at 2017-10-23 06:44
”The History o..
at 2017-10-16 23:42
カテゴリ
全体
ベスト10インタビュー 翻訳
作品歴/ラインナップ
耳で聴くベン・ウィショー
The Crucible(舞台)
ロブスター
リリーのすべて
Hologram for King
007/Spectre
パディントン
白鯨との闘い
未来を花束にして
Surge(予定作)
ブロークン・ポイント
Best Clips/Articles
Bright Star インタビュー
その他のインタビューなど
ショート・フィルム
写真/雑誌撮影
London Spy
Bakkhai(舞台)
Mercury
過去の映画
テレビドラマ
舞台
文学・詩
音楽・芸術
ニュース
ベン以外の人の記事
その他
FUKUSHIMA
Public Service
メリー・ポピンズ・リターンズ
未分類
画像一覧
検索
フォロー中のブログ
ベン・ウィッシュな休日Ⅰ...
以前の記事
2017年 12月
2017年 11月
2017年 10月
2017年 09月
2017年 08月
2017年 07月
2017年 06月
2017年 05月
2017年 04月
2017年 03月
2017年 02月
2017年 01月
2016年 12月
2016年 11月
2016年 10月
2016年 09月
2016年 08月
2016年 07月
2016年 06月
2016年 05月
2016年 04月
2016年 03月
2016年 02月
2016年 01月
2015年 12月
2015年 11月
2015年 10月
2015年 09月
2015年 08月
2015年 07月
2015年 06月
2015年 05月
2015年 04月
2015年 03月
2015年 02月
2015年 01月
2014年 12月
2014年 11月
2014年 10月
2014年 08月
2014年 07月
2014年 06月
2014年 05月
2014年 04月
2014年 03月
2014年 02月
2014年 01月
2013年 12月
2013年 11月
2013年 10月
2013年 09月
2013年 08月
2013年 07月
2013年 06月
2013年 05月
2013年 04月
2013年 03月
2013年 02月
2013年 01月
2012年 12月
2012年 11月
2012年 10月
2012年 09月
2012年 08月
2012年 07月
2012年 06月
2012年 05月
2012年 04月
2012年 03月
2012年 02月
2012年 01月
2011年 12月
2011年 11月
2011年 10月
2011年 09月
2011年 08月
2011年 07月
2011年 06月
2011年 05月
2011年 04月
2011年 03月
2011年 02月
2011年 01月
2010年 12月
2010年 11月
2010年 10月
2010年 09月
2010年 08月
2010年 07月
2010年 06月
2010年 05月
2010年 04月
2010年 03月
2010年 02月
2010年 01月
タグ
(553)
(210)
(117)
(111)
(98)
(63)
(62)
(58)
(58)
(54)
(50)
(41)
(33)
(28)
(25)
(24)
(23)
映画『遺伝子組み換えルーレットー私たちの生命のギャンブル』
公式サイト
GMO(Genetically Modified Organism)
正確に訳せば遺伝子操作された生命体

http://sayonara-nukes.org/


<   2014年 05月 ( 10 )   > この月の画像一覧

観るな 危険 ☆ Foxtrot  

d0160581_419625.jpg
(聞くところによりますと、本編 正味20分くらいで、ベンの出番もトレーラー + α くらいしかないらしいので、
事前にあまり画像あさらずに、全編観られる時までじっと我慢でいようっと!)
と言いながらアップ(笑)





d0160581_4205218.jpg






d0160581_4202745.jpg







hypnicjerker

























d0160581_2183512.jpg























*** おまけ *** ベンは出ていませんが、こんなのもみつけました。


[PR]
by uraracat | 2014-05-23 08:26 | テレビドラマ | Trackback | Comments(7)

Sebastian - 8

d0160581_7482167.jpg



nothingsweeterthan ben
[PR]
by uraracat | 2014-05-22 07:49 | 過去の映画 | Trackback | Comments(0)

ベンさま、今ドイツに?

d0160581_5573375.jpg
teasing-georgia
My friend ran into Ben Whishaw in Germany and took a little bit of a creeper photo

[PR]
by uraracat | 2014-05-20 06:00 | その他 | Trackback | Comments(2)

Cannes screening of "Suffragette"  May 15, 2014

d0160581_636584.jpg



"Focus is UK suffragette movement in 1912 England, culminating in the notorious Derby Day when Emily Davison died after leaping out in front of the King’s horse"

deadline.com

d0160581_722671.jpg





16 May 2014
@mattjmueller At Film4 #cannes presentation. Standout footage from Suffragette. Carey Mulligan, Ben Whishaw, Anne Marie Duff all look superb. Streep too [x]

(Matt Mueller って、”Wonderland" のベンの長い記事インタビューした人だわ)


@AndreasWiseman Just saw some very strong new footage of Suffragette with Carey Mulligan and Meryl Streep in Cannes. Moving.





d0160581_725942.jpg
Carey Mulligan shows her maternal side  Daily Mail 28 Feb 2014

























d0160581_732436.jpg
d0160581_63537100.jpg






Suffragette - Meryl Streep filming in Clerkenwell, London March
[PR]
by uraracat | 2014-05-17 07:09 | 未来を花束にして | Trackback | Comments(0)

AusNZ Festival of Literature & Arts の資金調達術

行かれないので詳しく調べないでいましたが、ゆかり さんが教えてくれました ↓



5月14日現在、6,620 ポンドの寄付が誓約ずみで、10,000ポンドの目標額に対して、あと15日で、残りの3,380ポンドが必要とのことです。 
(寄付額に応じて、役者の楽屋に入れるパス付きという特典もあるらしいです)



www.pozible.com
[PR]
by uraracat | 2014-05-14 21:19 | 文学・詩 | Trackback | Comments(0)

Sebastian - 7

d0160581_1791899.jpg
柳腰。。。
[PR]
by uraracat | 2014-05-13 17:09 | 過去の映画 | Trackback | Comments(14)

First image from "The Lobster"

d0160581_22562884.jpg


screendaily.com  9 May, 2014








d0160581_19425483.jpg
with Ashley Jensen & Anthony Moriaty The Lobster co-star

















d0160581_1616182.png
d0160581_16164943.jpg










******* 2014年6月22日 追加 *******


A new film The Lobster was in the midst of recording on the Coillte estate in Dromore Woods, County Kerry. A stunning location I should add. Of note, it stars Rachel Weisz and Colin Farrell. Below Pics and Press Release.

MINISTER DEENIHAN VISITS SET OF ‘LOBSTER’ ON FINAL DAY OF FILMING IN KERRY

d0160581_7365913.jpg
d0160581_73720100.jpg
d0160581_7373551.jpg




sodshow.com  2014/05/06





********


d0160581_7375961.jpg







d0160581_7383699.jpg







d0160581_7385131.jpg






d0160581_1621827.jpg
d0160581_16212851.jpg

[PR]
by uraracat | 2014-05-09 23:00 | ロブスター | Trackback | Comments(0)

ほぼ隔月刊 『 B * W ニュース 』 Vol. 26  ベン・ウィショー

d0160581_8325034.jpg 2014年5月4日刊












◆May ◆

d0160581_1824966.jpg5月2日 
『ブライト・スター(~いちばん美しい恋の詩(うた)~)』 が
TSUTAYA でレンタル開始 


5月29日 
Foxtrot Skyarts 1 で放映



◆June ◆ 

6月1日 
”Song of Solomon" 
King's College で詩の朗読 & Juliet Darling とトークセッション

 


*"BEAT(鼓動)" 上映
ショートショート映画祭2014 インターナショナル-C 部門 
6月5日  ラフォーレ原宿            15:40-17:30
6月7日  ブリリアショートショートシアター  17:10-19:00
6月12日 ブリリアショートショートシアター  19:20-21:10


6月18日 
"Lilting"  UK ”East End Film Festival" で上映


◆Bond 24 ◆

今夏から撮影開始



<来年の映画公開予定>

Suffragette
16 January 2015 (UK)

Heart of the Sea
13 March 2015 (USA)

Bond 24
23 October 2015 (UK)









*******
(RADA で一緒で)舞台ハムレットでも共演し、Aldebourgh のポエトリーフェスでも共演した Jack Laskey の生活コスメ関係のインタビュー。ベンは彼のアイドルで、ジョニー・デップがスタイルアイコンで、ヴェレダ(私もだ~い好き!)のデオドラントをご愛用だそうです。
d0160581_7281997.png

d0160581_7125567.png
1. Jack's style icon Johnny Depp
2. Weleda Sage Deodorant
9. Jack's idol Ben Whishaw

thegroomingguide.com






*** 大おまけ ***

ベンのおへそ - Ben Whishaw Naked
(”MOJO" の感想を書く書くと言いながら、保留のままなのがかたわら痛いですが、その中でベンの即席 "筋肉" についても言及したいと思っていたのですが、できてないので、ここで少し不謹慎かもしれませんが、は・だ・か 特集。。。。。)  




針金のような、河童のようなこの細さ・・・・
d0160581_8342888.jpg
ショート BABY
d0160581_836456.jpg
My Brother Tom
d0160581_828791.jpg
Criminal Justice
d0160581_829586.png
Tempest リハーサル









でも最近のBEAT、おへその周りに少しおニクが・・・・・?
d0160581_8293290.jpg

BABY の時はこんなだったのに。。。
d0160581_8295792.jpg








ベンも 30 過ぎたので、自然の摂理で当たり前なんですけど。。。。。






ブライズヘッドや、The Hour でのこの細さも病的とさえ思うけど......
d0160581_8301531.jpg
d0160581_8302920.png









この雑誌のショットや、最新のドラマのワンシーンで垣間見えるベンの身体に降りかかる 時の経過 ぶり・・・・・
d0160581_8313247.jpg
d0160581_8314869.png










そういうのもあって、誰かにこのぶよぶよぶりを指摘されたか、長丁場舞台中の体力維持と、役作りでマッチョ度を増すためも? 
というわけで、筋トレを始めたのでしょうか・・・・・?(プロテイン飲んだり、鶏のささみ食べたりして?)

ネットに出回っている写真では、これしか確かめようがないのですが、私が3晩観た舞台での、生の筋肉は、それはそれはすごかった!(骨も細いので、)薄い身体に、まるで、筋肉を刺繍したカーディガンを着ているような、あの顔をしたベン・ウィショーには到底似合わない、そんな上半身でした。。。。。とってつけたような。そして、おっぱいより内側にはお肉がついてないので、例えるなら、小さすぎてボタンがやっとの"お肉カーディガン"を、一番上のボタンだけとめて着ている感じ。。。。。(変な形容だけど、そうとしか言い表わしようがないような。。。。)

d0160581_8425955.jpg



その後、すぐ映画の撮影に入っちゃって、筋トレしてないだろうからもう"お肉カーディガン" 脱いでるかも。。。。。?




[PR]
by uraracat | 2014-05-06 09:32 | ニュース | Trackback | Comments(1)

12ヶ月前の投稿 ☆ Bethnal Green Working Men's Club

d0160581_5561790.png
Spotted at Sink the Pink in BGWMC last weekend, Ben Whishaw with Peter & Alice cast mate Ruby Bentall. Photo via How Upsetting in Twitter






hypnicjerker.tumblr
[PR]
by uraracat | 2014-05-04 06:00 | 舞台 | Trackback | Comments(0)

Peter & Alice ☆ リハーサル時のベン

d0160581_16221188.jpg

◆YouTube: Michael Grandage Company Futures

(と言っても、どこかで挙げた動画。オリー君たちのインタビューの合間にベンが写っているやつ)








d0160581_1850128.jpg

30s, wears a ‘conservative suit’. A thoughtful and articulate man, he may look nervous but his apparent frailty belies a searching intelligence and persuasive rhetoric.


d0160581_18503691.jpg

80-years-old. A poised and stately older woman, though she walks with a stick her mind remains strong, her observations sharp – ‘She is like iron’. Beneath her armour, however, is a vulnerability and fear of old age.









Insight into the Rehearsal Room

Week One, Day One
The first day of rehearsals for all the productions in the Michael Grandage Company’s opening season start with a ‘Meet and Greet’, an opportunity for everyone involved – cast and creative team - to meet one another. Standing in a circle, people take it in turns to introduce themselves, saying their name and role on the production. Artistic Director Michael Grandage welcomes everyone, highlighting the importance of the occasion – the first day on the making of a brand new play. He hands over to designer Christopher Oram, who presents the model-box. The design has several ‘reveals’ that Michael asks everyone to keep secret.



d0160581_16232878.jpg

In discussion, Ben Whishaw focuses on Peter’s account of his mother’s illness - specifically, the image of her fainting, an arm outstretched towards him. He comments that this would be a very traumatic image for a child. Michael makes the link between Peter’s reference to his mother’s corset and Alice’s previous reference to her sister’s: ‘It’s four and a half pages ago that Alice talked about stays and corsets, so you have to hold onto that.’



‘All we’ve been able to deduce so far is that Peter was emotionally abused,’ says Michael. ‘The author has to address this at some point in the play. Its good for us in the audience to hear the question asked.’ He addresses Ben and Judi in turn: ‘The play demands that we question the trauma he’s experienced and she’s suppressed.’





Michael then suggests that ‘Barrie’s greatest crime was abusing the children’s innocence’. Nicholas adds to this: ‘The irony is that the two men (Carroll and Barrie) who didn’t want these children to grow up, by imposing that on them, forced them to. They themselves were both trying to keep the real world at arm’s length.’ Michael reflects on this: ‘They were both social cripples who came alive around children. It’s as if they became whole with them and were able to be free.’ Nicholas shares his biographical knowledge of Carroll, which offers a different perspective: ‘He was actually rather front-footed, politically active. John’s Lewis Carroll is very different, and that’s what we’re playing.’


Judi returns to the central issue of molestation and what actually happened between Barrie and Peter: ‘This question, ultimately, is what the audience wants to know.’ In conclusion, Michael observes: ‘There’s an invisible court case within the play. Once the physical abuse is taken away it becomes an even more complicated and fascinating story.’





d0160581_16234266.jpg

Returning to the scene, in which Peter and Alice reckon with the ideas above, Judi says: ‘I don’t know how I get to the next question from there…’ Then quips, ‘Act it!’ Michael asks Ben and Judi to run the scene. ‘The two of you are feeding off each other at this point,’ he says, commenting to Judi: ‘You’ve opened the door for him.’ He asks them to practice it. ‘We’re trying to work this out together,’ says Judi, clarifying the objective of the exchange.





Michael focuses on Peter’s line: “At our story…” ‘You are absolutely arriving at a station together, you’ve arrived at your story. It helps unlock it.’ He reflects on this moment: ‘I think I just feel that, the sense of it. You just need to invest in it now.’
Ben is having difficulty with Peter’s line: “Partly… And partly that other book.” The differentiation between the two. ‘I think it needs to be a fight,’ says Michael. ‘Keep driving it through.’





Week Three, Day Two

Over lunch some actors sit quietly by themselves looking at their scripts, or read one of the many research books in the room.

This afternoon Michael’s returning to the first scene of the play, featuring Peter and Alice. ‘So this is a consolidation, an accumulation of all the work we’ve done so far,’ he explains. Ben and Judi run sections until Michael says: ‘Good, let’s stop there.


Michael focuses on the opening moment of the scene, saying to Ben: ‘Until she starts talking it certainly was a “pleasure” to meet her.’ He observes of one of Judi’s monologues: ‘It’s a phenomenally difficult, contracted speech.’ To which she replies: ‘It’s picking out the bones of it.’ It’s noted that Peter is preventing Alice from entering the bookshop.

They run another section, following which Michael says, ‘A couple of things…’ He asks Judi: ‘Where do you get, “In your element, Mr Davies” from? Secondly, “Everything associated with the Centenary…” connecting that with, “Momentarily, yes…”.’ He wonders to what extent the centenary even registers in Alice’s life? Focusing on Peter’s line, “But we all grow old!... That’s the story of our lives: the one immutable; the one inescapable”, Michael counsels Ben: ‘Make sure you don’t rush over “immutable” to get to “inescapable”, they’re two separate things.’


d0160581_16235673.jpg

Ben observes that the scene, until this point, can’t simply be about setting up the contrast between past and present. ‘We need to be invaded by the memories rather than preparing the way for them. It’s better for Peter if I stay on the book and then the memories come crashing in.’ Of his last line of this section – “Who but me? Peter and Alice” – Michael comments: ‘It needs a little help there.’ His ear listens for details, small emphases or inflections on words: “Following hard on the smile of remembrance is the pain in the eyes.”






Michael encourages the actors to challenge each other more in this opening exchange, commenting to Ben: ‘You shouldn’t be able to get away with, “As a publisher I’ve an obligation to tell the truth”.’ Unusually he tries an exercise in which he asks Ben and Judi to sit in chairs facing one another. He encourages Judi to, ‘Really let him have it’.

Both actors feel the exercise helps them unlock things in the text. ‘If you can find that moment,’ says Michael, ‘you somehow open up the next.’ He reflects on the excitement for onlookers of seeing two strangers going at each other. Of the exercise above, Michael encourages Ben and Judi to, ‘Remember that in the learning of it’.











www.mgcfutures.com



リハーサル中のベン、役を捕まえようとするプロの取り組み方の様子!
[PR]
by uraracat | 2014-05-01 00:07 | 舞台 | Trackback | Comments(1)