All About Ben Whishaw :イギリスの俳優ベン・ウィショーのインタビュー記事の訳、舞台や映画のレビュー、写真等、ベンに関する情報やおしゃべり・・・
by uraracat
カテゴリ
全体
ベスト10インタビュー 翻訳
作品歴/ラインナップ
耳で聴くベン・ウィショー
The Crucible(舞台)
ロブスター
リリーのすべて
Hologram for King
007/Spectre
パディントン
白鯨との闘い
未来を花束にして
Surge(予定作)
ブロークン・ポイント
Best Clips/Articles
Bright Star インタビュー
その他のインタビューなど
ショート・フィルム
写真/雑誌撮影
London Spy
Bakkhai(舞台)
Mercury
過去の映画
テレビドラマ
舞台
文学・詩
音楽・芸術
ニュース
ベン以外の人の記事
その他
FUKUSHIMA
Mary Poppins Returns
Public Service
メリー・ポピンズ・リターンズ
未分類
検索
タグ
(558)
(210)
(117)
(111)
(98)
(63)
(61)
(58)
(58)
(54)
(50)
(41)
(33)
(28)
(25)
(24)
(23)
映画『遺伝子組み換えルーレットー私たちの生命のギャンブル』
公式サイト
GMO(Genetically Modified Organism)
正確に訳せば遺伝子操作された生命体

http://sayonara-nukes.org/
最新の記事
PADDINGTON 2 ☆..
at 2017-11-13 18:30
ヒュー・グラント ☆ グレア..
at 2017-11-13 18:29
パディントン、マークス & ..
at 2017-11-13 18:28
Ben Whishaw as..
at 2017-11-10 06:42
A Very English..
at 2017-10-25 05:45
Norman Scott 写..
at 2017-10-25 05:40
A Very English..
at 2017-10-23 06:44
”The History o..
at 2017-10-16 23:42
The Holy Ghost..
at 2017-10-14 21:22
"How To Talk T..
at 2017-10-09 16:51
Family Happine..
at 2017-10-09 08:00
AGAINST ☆ Talk..
at 2017-09-28 21:10
舞台 AGAINST ステー..
at 2017-09-20 06:40
舞台 "AGAINST" ..
at 2017-09-20 06:00
所属していた青年劇団に ”ベ..
at 2017-09-16 20:49
記事ランキング
フォロー中のブログ
ベン・ウィッシュな休日Ⅰ...
外部リンク
最新のコメント
Stephanie Me..
by uraracat at 06:11
INTERVIEW Be..
by uraracat at 07:47
‘Even Ben Wh..
by uraracat at 07:31
ツイッターにこの日の撮影..
by uraracat at 19:16
『パディントン2』の日本..
by uraracat at 17:07
今日の午後5時(現地時間..
by uraracat at 06:22
子犬ちゃんを2匹使ってい..
by uraracat at 05:32
アーカイブで His D..
by uraracat at 14:10
この、ブレンダン・グリー..
by uraracat at 12:16
来週から Padding..
by uraracat at 11:19
《Capture dai..
by uraracat at 09:06
駅でもらった E・S に..
by uraracat at 09:03
https://www...
by uraracat at 19:04
“Safety is b..
by uraracat at 15:38
We Are Colon..
by uraracat at 13:01
以前の記事
2017年 11月
2017年 10月
2017年 09月
2017年 08月
2017年 07月
2017年 06月
2017年 05月
2017年 04月
2017年 03月
2017年 02月
2017年 01月
2016年 12月
2016年 11月
2016年 10月
2016年 09月
2016年 08月
2016年 07月
2016年 06月
2016年 05月
2016年 04月
2016年 03月
2016年 02月
2016年 01月
2015年 12月
2015年 11月
2015年 10月
2015年 09月
2015年 08月
2015年 07月
2015年 06月
2015年 05月
2015年 04月
2015年 03月
2015年 02月
2015年 01月
2014年 12月
2014年 11月
2014年 10月
2014年 08月
2014年 07月
2014年 06月
2014年 05月
2014年 04月
2014年 03月
2014年 02月
2014年 01月
2013年 12月
2013年 11月
2013年 10月
2013年 09月
2013年 08月
2013年 07月
2013年 06月
2013年 05月
2013年 04月
2013年 03月
2013年 02月
2013年 01月
2012年 12月
2012年 11月
2012年 10月
2012年 09月
2012年 08月
2012年 07月
2012年 06月
2012年 05月
2012年 04月
2012年 03月
2012年 02月
2012年 01月
2011年 12月
2011年 11月
2011年 10月
2011年 09月
2011年 08月
2011年 07月
2011年 06月
2011年 05月
2011年 04月
2011年 03月
2011年 02月
2011年 01月
2010年 12月
2010年 11月
2010年 10月
2010年 09月
2010年 08月
2010年 07月
2010年 06月
2010年 05月
2010年 04月
2010年 03月
2010年 02月
2010年 01月
画像一覧


カテゴリ:舞台( 137 )

AGAINST ☆ Talk Back & 私のレビュー

Against | Talkback@Almeida  21.09.2017
d0160581_19305397.jpg
Ian: How do you feel your way, night by night, through the contours of the play? It's a pretty complex journey. Ben you're on stage all the time, you don't get to nip off and have a cup of tea in your room. Even when you're not doing a scene, you're placed upstage. The feat of concentration and feeling your way through it, that must require such effort.


Ben Whishaw:
I just try and clear my mind - I think it's about a man who he believes that if he listens to people, if we truly listen to each other and talk honestly with one another and share and we are able to be intimate in that way; we could actually not be violent people. So that's what I try and do. It's really hard but I think I always just try and be present. That's actually it's my only note to myself. Obviously there’s a lot to do but the thing is to try and listen to what the other person is doing, saying to you.

d0160581_19494895.jpg


Audience Member:
There's a subtlety when Luke meets Kate, Luke is suddenly open to that relationship with Sheila - what is it about the Luke/Kate meeting that kind of unlocks Luke into the last act? How do you feel about that?

Ben: I feel it's a mysterious moment of what I think Christopher Shinn would describe as grace. It is mysterious so it's hard to say much more about it than that. But the gesture that Kate makes to Luke shifts something in him. It's sort of a gift she gives him, without even really knowing it or trying to or anything. Because he's receiving messages, he believes he's receiving messages and that's another message in a way, that moment.

Ian: I think when you say "Thank you for forgiving me," a spell has been released there to actually feel forgiven. It suddenly grounds you and energises you for the end because a lot of people carry shame and guilt. They say shame is the hardest of all the feelings to carry. There might be compensatory things that all of the characters do to manage their shame and their wounds and suddenly, out of nowhere, a kind of blast from the past, a first love releases something with that forgiveness.




Audience Member: We don't know what Luke's vision is, but as an actor and especially for the central character do you have an idea what this vision is?


Ian:
It think really great playwrights like George Bernard Shaw or David Hare would write Luke's vision and it would be given to you and you'd go off, having consumed the message and you would have received the answer. I respect that. But I think Christopher Shinn's dramatic method is to withhold that so that you go away active and thinking, ‘I wonder what it was’ and ‘oh, I wish I had it’ and ‘perhaps if we treated each other better and looked after each other and tried to save the planet, we'd hear a vision like that’.

What's great about the question is Ben knows what the vision is, the playwright's written it all out for him, so he's carrying that into that last sequence and no one else in the company does. So, Jon asks Sheila, "What are we doing? I need to know these plans" as a sort of compensatory way of dealing with oncoming trauma. Chris, the second character that Philippe plays, has a kind of "What is he going to say?" And I think Elliot’s character Melvin is kind of shocked because his investment in this vision - this mission - has been removed from him. And then, a sort of Mary Magdalene or whoever, suddenly you get this surprising communion, don't you with Tracy?

d0160581_20075456.jpg

Ian: How are you feeling about ending because you've got one more week after this. What's that like? How are you feeling because you're shot every night? It's a complex, let’s be honest it's a very complex zone to live in. What's it like for you there?


Ben:
I'll miss it. I really love the play. I like what it is, I like what it raises. I do find it difficult too because it's not a comfortable thing. I imagine it's not a comfortable thing or necessarily an easy thing to watch because it's probably not ‘entertaining’ in the way that people like to be entertained. It's been a beautiful thing.


And Christopher - I had a message from Christopher Shinn earlier on. He wrote this play and nearly died because he had cancer and he lost a leg a few years ago, he didn't think he was going to be here. This is the first play he wrote after he knew he was going to live. That's a very, really every night I feel that kind of... that's the area of the play came out from. That experience. In a way it's almost, because I think it's very hard, we can't live in that space of contemplating that. The end, what it means to not, potentially, not be here and then find you are here. I think he was dealing… figuring all that stuff out. It's very charged, the play. Quite difficult sometimes to be in that - put yourself in that place.


d0160581_20100753.jpg

Ian:
Most of the best art is - I'm talking about songs, novels, plays, films - they're really about one thing. How we process loss. How we deal with mortality and yes, there are lots of great things that are ‘entertaining’ and I love to be entertained. The best work, the deepest art is about us coming together and going through something together, which is challenging, about the big things. I just feel very grateful. You've not only sat through nearly three hours of an engrossing, hopefully, challenging play but you've come and sat with us. We care about it. Thanks for coming to the Almeida. Thanks for seeing a new play.


*****

トークバックは、アルメイダのサイトから抜粋。


*****
最初に:
いつもながら、ベンの作品選びの勇気には感服。もともとこの作品をやるかどうかの段階のとき、リックソン監督と、監督の言を借りれば《作品の周辺をうろうろしていた》という。そして、トランプがアメリカ大統領になった時点で、二人で「よし、やろう!」と決断。

一流の表現者としてのノブリス・オブリージュ:
作品の内容がいかに現代社会とつながり、反映しているか?社会問題とどれだけコミットしているか?
007やパディントンなどのビッグヒットとのつり合いもあってか、常に一人の作家のインディーズ的勇気から始まるこういう作品に積極的に参加するベン・ウィショー☆

カーテン・コールの時の自信に満ちた表情が忘れられない。
そして、
この舞台が千秋楽を迎えた翌日に、ラスベガスの銃乱射事件が起きた。。。


                              ※この部分のみ10月11日に追記


***


二夜、観て参りました。
(正直、一夜目はテレグラフの評のごとく内容が寒くて、幕間のロビーで「退屈だと思ったら、表現がストレートすぎるからね」という声が聞こえ、二幕目で帰る人(しかも私の両隣!)までいて、「どうしよーぉ…?」だったのだが、二夜目はまた印象が違った。もっと観れば何か掴めるかも・・・?と思った)

う~ん、批評が難しい。
トークバックの内容を読んだらなお難しい。

完成形を提示していない。
ベンは事前に脚本家クリス・シンから、(他の役者には告げられていない)主人公のヴィジョンというものを独自に伝えられていた。

主人公のヴィジョンがあいまいだから、芯がない感じがして、掴めなかったが、
それをも、観客に託されていたのだ・・・


ベンも含め、脚本家、演出家は、もしかしたらこれを
”Show” ではなくて(問題提起の)”場” もしくは ”現場” にしたかったのかも…


***

ベンは相変わらず、エネルギー全開で、登場とともに場の空気を変えたが、ベンが叫べば叫ぶほど、苦悩すればするほど、その(相手や観客への)気持ちの届かなさが逆にこちらに跳ね返ってきて、苦しかった。(そして、私は密かに吉野弘の詩の中の、「正しいことを言うときは少し控えめにする方がいい」を思い出していた・・・)


それ(苦しくさせること)さえも、先読みした演技・演出なのだとしたら、観客は相当な理解力と忍耐力を要する。

だから、脚本の意図を考えずに、表面だけを追っていると退屈と感じてしまう・・・

ベンが言うように、「心地よいエンターテインメントではないから」というより、退屈という要素の方が大きかった・・・

「ドキュメンタリーじゃないんだから、脚本として何か(ドラマチックな)《芸》を見せてよ」という気持ち・・・最初は。

私も浅いんだろう・・・多分・・・


d0160581_19513655.jpg

《芸》という意味では、役者が揃っていて、それだけでも楽しめた☆
ケヴィン・ハーヴェイ、アマンダ・ヘイル、ナンシー・クレイン。
この三人には、助演賞をあげたい。

ナオミ・ワーズナ—(スティーブン・ディレインの連れ合いさん)も暖かい声で、安定した演技。他もほとんど粒がそろっていた。

d0160581_19502113.jpg

Bakkhai の時にも感じたけれど、ケヴィン・ハーヴェイがいい!笑いもたくさん取っていた。声が丸くておおらかで通るので舞台に向いている。演じ分けも巧み。

アマンダ・ヘイルも、ケイト役で本領発揮。もちろん、インテリIT女子シーラ役もぴったり。ルークを唯一、真に理解(しようとする)者。(ルークにとって、シーラの存在がなければ、救いがなくてとても観ていられなかった。)


***
脚本のクリス・シンが癌闘病中であることから、当然ベンにはそういうバイアスがかかっていることもくみ取れる。(判官びいきなベンだから・・・)


気に入ったセリフなども書きたかったけれど、
今日はここまで・・・

千秋楽終わりましたね。
Thanks to ベン and other cast and the crew !
お疲れさまでした☆

最後のカーテンコール?

(ベン、最後に何か話したのかな・・・)



うらら


***


ネタバレ & 私の贅沢 ↓ (More をクリックしてください)


More
[PR]
by uraracat | 2017-09-28 21:10 | 舞台 | Trackback | Comments(1)

舞台 AGAINST ステージドア写真集

d0160581_06293954.jpg
(X)
9月10日



d0160581_06280681.jpg
X
9月10日





d0160581_06264479.jpg
X

















d0160581_06285523.jpg




























d0160581_07235318.jpg

d0160581_07242193.jpg

-Daddy said "I'm not cute"
-Daddy doesn't need to know

(X)X 9月7日
この写真のタグに#CUTEと付いているので↑の会話
しかし、Daddy?ついに・・・?



























d0160581_08223462.jpg


(X)





d0160581_08243970.jpg
(X)













d0160581_05582309.jpg

(X)
9月1日

















d0160581_22052703.jpg


(X)
8月28日






















d0160581_17230824.jpg



d0160581_17254399.png

d0160581_17263739.jpg

m.weibo.cn Aug.26

























d0160581_11194089.jpg

d0160581_11251196.jpg

wreckthelist さんより
オーバーオール姿が見られました。Thanks!
8月28日























d0160581_00503080.jpg
X

パワーストーンの腕輪キツそう・・・!
(スモーキークォーツなのか)




d0160581_00245783.jpg
X
この間のラジオ録りの時も着てた、胸当てつきつりズボンはいてる。
全身の姿が見てみたい。。。

2017年8月26日



d0160581_00495802.jpg
(同じくandiniria さんより)

目が澄んだグリーン









[PR]
by uraracat | 2017-09-20 06:40 | 舞台 | Trackback | Comments(0)

舞台 "AGAINST" Production & Opening party photos, etc.



d0160581_23430408.jpg
YyzgirlInLondon @UKFlaneuse

























d0160581_09482385.jpg


d0160581_09481223.jpg












 














d0160581_05052793.jpg

d0160581_05065968.jpg
d0160581_05072351.jpg
d0160581_05054662.jpg
d0160581_05060530.jpg
d0160581_05062969.jpg
                             Photo: Johan Persson
X











***
Twitter より

James Bierman@Bierman71  2017年8月15日
(X)






























d0160581_14363295.jpg

プレスナイトのアフターパーティで



d0160581_14373295.jpg

d0160581_14375459.jpg

(X)




d0160581_01162656.jpg
©Dan Wooller

d0160581_01181059.jpg









d0160581_00591608.jpg

d0160581_00594618.jpg
オープニングにはマーク・ライランスも来ていた☆
whatsonstage.com








[PR]
by uraracat | 2017-09-20 06:00 | 舞台 | Trackback | Comments(0)

所属していた青年劇団に ”ベン・ウィショー賞” という賞

d0160581_20355355.jpg
Samuel Whitbread Ac @SamWhitAcademy 9月13日

[PR]
by uraracat | 2017-09-16 20:49 | 舞台 | Trackback | Comments(1)

舞台 ”AGAINST” @ アルメイダ劇場

d0160581_11132213.jpg
Ian Rickson: In Conversation (YouTube)
ベン部分 10:15あたり

“I love Ben Whishaw. He’s very open, permissive, hard-working, warm… and he has that kind of thrumming majesty in the moment. Both of us were sort of circling around the play, and the day President Trump was elected I said, ‘Look, I’m going to do this play, because it feels important,’ and he said, ‘Yeah, I’m with you,’ so that kind of in-sighted the thing for us two to happen.


He inspires companies, and something I love about him in this play in particularly, he’s not just light, and luminous and open, he’s really kind of virile and conflicted. I think he can do anything. It’s such a privilege to have him in this play.”


Ian Rickson, director of ‘Against’.

X


















🎧 BBC Radio4 FRONT ROW
演出のイアン・リックソンとベンが出演 ♪
先日の録りの放送ね。





















d0160581_05114373.jpg



d0160581_05120156.jpg
d0160581_05121521.jpg
(X)






















d0160581_09470577.jpg





















First pics of Ben Whishaw in rehearsal for Against
d0160581_16182642.jpg
d0160581_16183992.jpg
ベン殿、最近 なんだか裸足・・・!

d0160581_16185134.jpg
Silicon Valley. The future. A rocket launches. A look inside the rehearsal room for Against,
Christopher Shinn’s gripping new play.
12 August – 30 September | almeida.co.uk/against
d0160581_16044839.jpg

Almeida Theatre‏ @AlmeidaTheatre(X)  2017年7月24日
25 and under? Book a £5 ticket from today for #Against, @chris_shinn's new play, with a cast including #BenWhishaw. http://almeida.co.uk/against
























今日(7月4日)、”AGAINST" の稽古初日だったようです☆


d0160581_16044839.jpg

                     ※クリックすると、毛穴が見えるくらいに拡大できます









d0160581_874434.jpg


12 Aug 2017 - 30 Sep 2017

World Premiere

AGAINST

By Christopher Shinn

Directed By Ian Rickson

production information

Silicon Valley. The future. A rocket launches.

Luke is an aerospace billionaire who can talk to anyone.
But God is talking to him. He sets out to change the world.
Only violence stands in his way.

Christopher Shinn’s gripping new play, directed by Ian Rickson,
features Ben Whishaw as Luke.


チケット販売 5月
Talkback Thurs 21 Sep


theguardian.com


”August will also see the debut of Pulitzer-nominated playwright
Christopher Shinn’s new work, AGAINST.
Ben Whishaw will play Luke, a tech millionaire convinced he is the
next messiah, whose calling is to confront violence in America.

Shinn’s starting point for the play was asking what would happen if a
Jesus-like figure arrived in contemporary America, and how he would
preach his message. “Luke is this YouTube Jesus figure,” said Goold. “The play is very soulful, and again, in the current American climate,
will be quite timely. We associate faith in America with the Republicans and the right, but this looks at faith as a more egalitarian, almost
socialist, principle.”




*******

イアン・リックソン監督は、MOJO の時の演出家ですね。
調べたら2009年に、ブロードウェイで、イプセンの”ヘッダ・ガブラー”を
クリストファー・シンの脚本でやっています。








d0160581_21323793.jpg
photo from Baz Bamigboye twitter


















[PR]
by uraracat | 2017-09-11 11:14 | 舞台 | Trackback | Comments(8)

Ben Whishaw, a miraculous child ☆ ニコラス・ハイトナー

Meanwhile, every time there was a break, the young actor playing Brother Jasper came quietly to the front of the stage to run through his long, sinister address to the Magisterium. He was straight out of RADA, and there was nothing I hadn’t thrown at him: he was a stolen child, a gyptian, an armoured bear, a Daemon goose, a witch in a long black wig and silk skirt.
d0160581_06042149.jpg
Brother Jasper was his big moment, and I’d hardly had time to notice how good he was. ‘This kid is mesmerising,’ I whispered to Aletta, who already knew. Not long afterwards he told me that he’d been asked by Trevor Nunn to play Hamlet at the Old Vic. Trevor’s not lost his touch, I thought, and Ben Whishaw won’t be playing any more bears.


More from Nichloas Hytner’s book. Ben Whishaw, a miraculous child.
Source





こうなると、あとはどうしても "a witch" が観てみたい!
ナショナルのアーカイブを当たるか・・・!








[PR]
by uraracat | 2017-04-30 06:17 | 舞台 | Trackback | Comments(1)

ベン、ブルータスの役だったのか… ☆ ジュリアス・シーザー

David Calder (Julius Caesar)
David Morrissey (Mark Anthony)
Ben Whishaw (Brutus)
Michelle Fairley (Cassius)

20 Jan-15 Apr. 2018

d0160581_18553388.jpg


ついにベンの作品がナショナル・シアター・ライブに!

d0160581_02142681.jpg
NT Live @NTLive 2017年4月19日
We'll announce the broadcast dates, and when cinema tickets go on sale, soon, so keep your eyes peeled. @


d0160581_17370256.png







Bridge Theatre

The Tower Bridge, London SE1 2UP

"JULIUS CAESAR"

Nicholas Hytner
directs a new production of Shakespeare’s tragedy Julius Caesar, starring Ben Whishaw. The production is set to be directed in promenade. Further productions at the Bridge Theatre are to be announced April 19th 2017.

Julius Caesar is the powerful play of politics, tension and high drama that sees the triumphant dictator return to Rome from the war, with Brutus and his republican friends determined to curb his dangerous ambition. Quickly, it is decided that the general must be assassinated. When Mark Antony and Caesar’s nephew Octavius begin to show a new force of power, Brutus and his gang must do what they can to stay on top.

Hollywood’s Ben Whishaw stars as Brutus,・・・・・・・

officialtheatre.com




《ハリウッズ’ ベン・ウィショー》・・・ あはは☆

d0160581_06221665.jpg
Marble bust of Brutus, at the Capitoline Museum in Rome












d0160581_18130179.jpg

ニコラス・ハイトナー監督と、ロリー・キニア兄ィ
2010年に、ロリー兄ィが、監督の演出で、『ハムレット』を演じた時のもの
(今回のジュリアス・シーザーとは関係ない写真です)


となると、誰がジュリアス・シーザーを演じるの?


●ベン、ハイトナー監督とは、2003年の "His Dark Materials"(『ライラの冒険』) 以来のお仕事。
●監督は、”The Crucible”(ダニエル・デイ・ルイス主演)映画版の監督もしている。あとは、オペラの演出も多数。
●ちなみに、ロリー兄ィの『ハムレット』では、今年、アカデミー賞主演女優賞にノミネートされたルース・ネッガさんがオフィーリア役。ルースさんは、ベンのテレビミニシリーズ『クリミナル・ジャスティス』で、ベンと一夜を共にし、翌日死体で発見される役。
そして彼女、ベンと同じく舞台 ”His Dark Materials” に出ていたドミニク・クーパーのパートナー





Julius Caesar at the Bridge Theatre London is set to go on sale on April 27th 2017.

発売が、4月27日だなんて、うかうかしてられないじゃないっ!!
(席数900だそう・・・)






















* * * * * * * *

以下の記事は、2017-02-11 にアップしたもの ↓

”ジュリアス・シーザー” ☆ Bridge Theatre 2018年1月

Q jumps from James Bond into the Bard:
Ben Whishaw to star in Julius Caesar at the new
Bridge Theatre

dailymail 10 February 2017
d0160581_17425640.jpg


Ben Whishaw is going to be part of the opening season of the new Bridge Theatre, which is being run by two former leaders of the National Theatre.


Whishaw has agreed to star in Julius Caesar: Shakespeare's drama about betrayal and tragedy.


It will begin performances at the Bridge in January 2018, and will be the new venue's second production.


The Bridge is a purpose-built theatre, created from scratch by Nicholas Hytner and Nick Starr, the former artistic director and executive director, respectively, of the National.


It is the newest addition to a line of drama spaces stretching along the South Bank in London and including the National, the Old Vic, the Young Vic, the Union Theatre and the Menier Chocolate Factory.


Hytner and Starr have ensured that their building will be equipped with the latest lighting and sound systems.

The auditorium will also be able to adapt to accommodate an audience of 900.


Whishaw — who has played Q in the past two Bond movies — has been spending a lot of time treading the boards recently.


Last year, he starred with Saoirse Ronan and Sophie Okonedo in Ivo van Hove's Broadway production of The Crucible. In August, he will lead Christopher Shinn's new play, Against, into the Almeida, in North London.

The full season for the Bridge will be officially launched in April.



***

(また ’’ を忘れよって!!)



[PR]
by uraracat | 2017-04-14 18:39 | 舞台 | Trackback | Comments(5)

昨夜、The Wipers Times をご観覧 ☆ Arts Theatre にて


The Wipers Times

d0160581_06563587.jpg


Duration:
2 hours 10 minutes

By Ian Hislop and Nick Newman

Ian Hislop and Nick Newman’s The Wipers Times - a stage adaptation of their award-winning BBC film - tells the true and extraordinary story of the satirical newspaper created in the mud and mayhem of the Somme, interspersed with comic sketches and spoofs from the vivid imagination of those on the front line.






The Wipers Times Synopsis:

In a bombed out building during the First World War in the Belgian town of Ypres (mispronounced Wipers by British soldiers), two officers discover a printing press and create a newspaper for the troops.Far from being a sombre journal about life in the trenches they produced a resolutely cheerful, subversive and very funny newspaper designed to lift the spirits of the men on the frontline.Defying enemy bombardment, gas attacks and the disapproval of many of the top Brass, The Wipers Times rolled off the press for two years and was an extraordinary tribute to the resilience of the human spirit in the face of overwhelming adversity. The production takes place one hundred years after the Battle of the Somme and publication of The Wipers Times.

londontheatre



d0160581_06454496.gif

MediaEyeTweets












[PR]
by uraracat | 2017-03-28 06:46 | 舞台 | Trackback | Comments(0)

14 unforgettable stage debuts ☆ The Stage 記事

Ben Whishaw (2004)
d0160581_07174847.jpg

       Ben Whishaw in Hamlet at the Old Vic. Photo: Tristram Kenton


Whishaw was just 23 when he made his Old Vic debut in the title role of Trevor Nunn’s Hamlet in 2004. Charles Spencer declared in the Daily Telegraph: “This is the kind of evening of which legends are made, one of those rare first nights that those who were present are never likely to forget. No theatre has boasted a more illustrious line-up of Hamlets than the Old Vic, among them Gielgud, Olivier, Burton, Guinness, Redgrave, O’Toole and Jacobi. Last night, 23-year-old Ben Whishaw spectacularly earned his place in such distinguished company. Ben who?, you may well be asking, and you would be entirely within your rights to do so. Whishaw only left RADA last year and was last seen playing bit parts in the National Theatre’s Christmas production of His Dark Materials.” In The Stage, Peter Hepple wrote: “He may appear sullen and mixed-up, but he can put the verse across and youth is, of course, on his side.”

Whishaw has gone on to become a major film actor in titles from Perfume to the Bond films Skyfall and Spectre, but has regularly returned to the stage, including in Peter and Alice in 2013 and the Almeida’s Bakkhai in 2015, as well as The Crucible on Broadway for director Ivo van Hove in 2016.



The Stage




[PR]
by uraracat | 2017-03-21 07:22 | 舞台 | Trackback | Comments(0)

ハンガリーの写真サイトに舞台観劇/チャリティ時のショット多数

puzzlepix.hu/ben+whishaw 709枚

d0160581_17195028.jpg
の時のこぼれ写真か?  ↓

◆Ben Whishaw Studio Portraits 15.09.2015
azonosító(ID):
s_16018261
s_16018269
s_16018272
s_16018270




◆16.02.2015
 
A View From The Bridge Press Night, the Wyndham Theatre, London



◆14.11.2014 
War Child Winter Wassail, LSO St. Lukes, London



◆28.07.2014  
A Streetcar Named Desire Opening Night, the Young Vic, London














※どなたか、普通に観られるようにして~っ!




[PR]
by uraracat | 2016-12-16 17:47 | 舞台 | Trackback | Comments(0)